Den lille katten


Bilden är tagen för ganska jättemånga år sedan när jag hade min digitalkamera med 3.2 megapixel och extremt dåligt fokus

BLÄÄ. Min katt har dragit på sig mask i magen av att jaga råttor hela sommaren. Avmaskningsmedlet är i bilen. Bilen är på bilskolan och har uppdrag där. Jag är hemma med katten. Det hänger vitagula maskar ur stjärten. Kissen fattar inte varför jag inte vill gosa med henne men nu har hon accepterat att jag inte vill ha henne i sängen eller gosa med henne alls. Tänker bara hålla fast henne med en masksäker filt och proppa i tabletterna som ingenting och sen fly min kos. Jag har maskfobi och jag inbillar mig att jag också har råttmask i stjärten fast jag vet att jag inte har det. Och jag kollar på golvet att jag inte trampar på en mask. Och jag fräser åt kissen så fort hon kommer inom en radie på 5 meter. Det känns orättvist mot henne men jag vill inte ha stjärtmask eller mask på fingrarna. Jag klarar mig faktiskt utan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0